Monday, June 14, 2010

worries and fears

90 % of the worries do NOT happen to us practically.
5 % of the worries do NOT matter for us. We can overcome them.
5 % of the rest, we can do NOTHING as well as a (natural) disaster.

http://www.youtube.com/watch?v=qLy8ksqGf9w&feature=related
"In Christ Alone"

In Christ alone my hope is found
He is my light, my strength, my song
This Cornerstone, this solid ground
Firm through the fiercest drought and storm
What heights of love, what depths of peace
When fears are stilled, when strivings cease
My Comforter, my All in All
Here in the love of Christ I stand

In Christ alone, who took on flesh
Fullness of God in helpless babe
This gift of love and righteousness
Scorned by the ones He came to save
‘Til on that cross as Jesus died
The wrath of God was satisfied
For every sin on Him was laid
Here in the death of Christ I live

There in the ground His body lay
Light of the world by darkness slain
Then bursting forth in glorious Day
Up from the grave He rose again
And as He stands in victory
Sin’s curse has lost its grip on me
For I am His and He is mine
Bought with the precious blood of Christ

No guilt in life, no fear in death
This is the power of Christ in me
From life’s first cry to final breath
Jesus commands my destiny
No power of hell, no scheme of man
Can ever pluck me from His hand
‘til He returns or calls me home
Here in the power of Christ I’ll stand
-  -
In Christ alone (キリストの中にだけ)
私の希望はある
彼は私の光、私の力、私の歌

この礎、この堅固な地盤は
激しい日照りも嵐もくぐり抜ける
なんという高い愛、なんという深い恵み
恐れが静まるとき、争いは止む!

私のなぐさめ、私のすべて
このキリストの愛の中に、私は立つ

In Christ alone!(キリストの中にだけ)
無力な赤子の中に、神の豊かさを 人の体をとって表された方

この愛と義の贈り物
十字架にかかられて死なれるまで
彼(イエス様)が救うために来た者から蔑まれ
全ての罪を彼が負われたことにより
神の怒りは償われた

このキリストの死の中で 私は生きる

彼の体が葬られたその地で
暗闇が滅ぼされ、光の世界となり
栄光の日に 力が溢れる
墓から彼は再び上げられた!
そして彼は勝利し よみがえられた

私を縛っていた罪の呪いは 失われた
私は彼のもので 彼は私のものだから
キリストの尊い血により 贖われた

人生に罪はなく、死に恐れはない
これが私の中のキリストの力

産声をあげたときから 最後の一息まで
イエスは私の運命を司る

どんな地獄も 人の企ても
私を彼の手から引き離すことはできない
彼が再び蘇られるか 私を彼の家に呼んで下さるときまで

このキリストの力で 私は立つことができる

No comments:

Post a Comment