Saturday, June 12, 2010

It's Not Fair

It’s Not Fair June 9, 2010 ― by Joe Stowell Our Daily Bread
Read: Psalm 103:1-10
He has not dealt with us according to our sins, nor punished us according to our iniquities. ―Psalm 103:10 
“Not fair!” Whether you’ve said it or at least thought it, you’ve got to admit, it’s hard to see someone get away with something and not get what they deserve. We learn this early in life. Just ask the parent of any teenager. Kids hate to see their siblings get off scot-free for the things they got spanked for. Which is why they so readily tattle on each other. But then, we never really grow out of this. To our way of thinking, fairness means sinners deserve God’s wrath and we, the good people, deserve His applause.
But if God were into being “fair,” we would all be consumed by His judgment! We can be thankful for this: “[God] has not dealt with us according to our sins” (Ps. 103:10). We should be glad, not grumpy, that God chooses mercy over fairness and that He is willing to extend grace even to those who are undeserving and hopelessly lost. And while we are thinking about it, when was the last time we let mercy trump fairness with someone who offended us?It’s not God’s fairness but His mercy that drives Him to pursue us so that heaven can have a party when we are found (Luke 15:7). Personally, I’m thankful that God has not been “fair” with me! Aren’t you?
Favor to the undeserving; Love, when from God we have turned;
Mercy, when His love we’ve spurned― That’s God’s grace! ―Anon.
We can show mercy to others because God has shown mercy to us.
Share It’s Not Fair with your friends:

English

不公平だ!  ■詩篇103:1-10
私たちの罪にしたがって私たちを扱うことをせず、私たちの咎にしたがって私たちに報いることもない。―詩篇103:10

大声で「不公平だ!」と叫ばなかったとしても、そう感じたことがあるでしょう。世渡り上手で分不相応なものを手にしたり、受けるべき制裁を逃れたりする人を見るのはいやなものだ、と思っているのかもしれません。私たちは、この傾向を幼いときに学びます。子どもたちは、自分は叱られたのに、同じことをした弟や妹は叱られない、ということをひどく嫌がります。それで、兄弟は告げ口の仕合いをするのです。私たちは、大人になってもそこからあまり成長していません。私たちの考える「公平」とは、罪人には天罰が下り、私たちのような善人には神の祝福が与えられる、というものではないでしょうか。ところが、神が「公平」であるならば、私たちはみんな神の裁きによって滅ぼされることでしょう。
聖書は「(神は)私たちの罪にしたがって私たちを扱うことをせず」(詩103:10)と語ります。神は公平ではなく慈愛を選ばれたのですから、私たちは喜ぶべきです。神は愛を受けるに値しない、どうしようもない人にでも恵みを差し出されます。それを踏まえて考えてください。あなたを傷つけた人に、正しさではなくあわれみを差し出したのは、いつでしたか。
神はご自分の正しさのゆえに、私たちを捕えようとなさるのではなく、ご自身のいつくしみのために、私たちを捜し求めてくださいます。そして、失われた人が見つかると、天国で宴が始まります(ルカ15:7)。私は神が今までずっと私に「不公平」であられたことに感謝しています。さて、あなたはどうですか。
(Joe Stowell) 
私たちは、神にあわれんでいただいたのだから、人にあわれみ深くすることができる。

日本語

▶をクリックして下さい。


"Shout To The Lord"
Please click ▶.

My Jesus, my Saviour
Lord there is none like You
All of my days I want to praise
The wonders of Your mighty love

My comfort, my shelter
Tower of refuge and strength
Let every breath, all that I am
Never cease to worship You

Shout to the Lord
All the Earth, let us sing
Power and majesty
Praise to the King
Mountains bow down
And the seas will roar
At the sound of Your name

I sing for joy at the works
Of Your hands
Forever I'll love You
Forever I'll stand
Nothing compares
To the promise I have
In You

No comments:

Post a Comment